Första inlägget

Hejsan!

Min matte Zeraphina fick en rolig ide om att låta mig skriva en blogg. Jag vet inte hur folk kommer att reagera på det men det måste väl ändå vara hyffsat sött?

Mitt namn är Ares och jag är en 9månaders gammal Sphynx. En Sphynx är alltså en nakenkatt, trotts att det är svårt att tro det om mig då jag har blivit jättehårig nu under vintern. Fast den vita pälsen jag har fått får mig att se renare ut, och den värmer nästan bättre än alla mina filtar :)

Jag flyttades från mina föräldrar den 7.e Juli 2008 när jag var 14 veckor. Jag har ett medfött hjärtproblem som gör mig tröttare, men det kan också vara livshotande. Jag har ett hål i hjärtat som gör att det gamla blodet utan syre åker in i det nya blodet. vilket betyder att det finns för lite syre i mitt nya blod. Jag tänker inte så mycket på det faktiskt, jag är glad över det liv jag fått. Men min matte tänker mycket på det, hon är nästan alltid ledsen över det och sköter om mig extra mycket. *Jag sover tillochmed brevid henne under täcket* :)

Min matte har iallafall sagt att hon ska ringa till Blåstjärnans djursjukhus så får dom kolla mitt hjärta, så kanske jag får börja med mediciner. *USCH!*



Jag bor tillsammans med min matte, och hennes två andra katter (Zelda och Olga). Zelda är en svart huskatt som är 2 år och har väldigt mycket humörssvängningar, ena dagen är hon jättesnäll och vill leka, och andra dagen är hon sur och är ute hela dagen. Olga är 9 år gammal och nästan alltid sur! Hopn fräser och slåss hela tiden, den gamla kärringen. Hon blir tillochmed sur när matte tar ner henne från bordet. Hallå tanten! Du får inte ens vara där!
Jag vill aldrig bli sur och gammal iallafall.

Visst var jag söt när jag var liten?



Jag har även några kompisar i huset. Två prickiga Occi-katter som heter Simba och Reine. Dom är faktiskt tillsammans, och ska få barn nåndag. Det är mattes mamma som har dom.
Sen har min mattes syster en kompis till mig med, hon heter Elma och är jättesnäll!. Fast hon är lite äcklig ibland faktiskt.
Simba skriker nästan hela tiden och för massa oväsen, och Reina rivs hela tiden och kan aldrig låta mig få sova.

Just det ja, jag bor med två stora hundar också. Bessi är 10år gammal och jättesur, men det är jättekul att busa med henne.. Hon blir så arg :P
Ozzy är 2år och jättesnäll. Han leker alltid med oss och låter Simba sova brevid honom. Jag vill inte sova brevid honom, jag kommer bara lukta hund.

Oj vad bra den här presentationen blev, fast det står inte så mycket om mig.
Fast det kanske finns med någon annan dag :)

Jag vill iallafall hälsa till min mammas och pappas matte och husse!
Saknar alla där hemma!!!
Stooooooora kramar och pussar!

*Fast matte och hennes kompis har planer på att hälsa på er, för hennes kompis ska göra ett arbete om nakenkatter* :)



Detta är en av mina kompisar som jag gosar med :) Elma när vi var mindre.. och jag var naknare :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aaw vad söta katter, har själv en nakenkatt! :3

2012-05-18 @ 12:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0